Formular
*
*
*
" />
radioboxy
bmi

Zasielanie noviniek :

captcha
Napíšte súčet čísel ktoré sú zobrazené na obrázku

Rýchle chudnutie

    Keď sa niektorí ľudia snažia o rýchly úbytok na váhe, rozhodnú sa vydržať bez jedla, až kým nedosiahnu svoju požadovanú hmotnosť. Nejesť pár dní môže byť nebezpečné pre vaše zdravie. Bolo by oveľa lepšie zmenšiť porcie jedla, ktoré budete jesť. A uistite sa, že potraviny, ktoré budete jesť, sú pre vás dobré a nie nekvalitné potraviny. Tým, že zjete menej kalórií, budete môcť stratiť aspoň nejakú váhu. Odporúčané chudnutie je 3-4kg mesačne. Možno nie toľko, koľko dúfate, ale aspoň zostanete zdraví.


  Okrem konzumácie zdravých potravín by ste mali začať s cvičením. Môže trvať niekedy až týždeň, než si všimnete akýkoľvek rozdiel. Aj keď je pravda, že cvičenie je jedným z dôležitých prvkov, keď sa snažíte schudnúť, nemali by ste to s cvičením preháňať. To platí pre každého, kto cvičenie nevyužíva pravidelne. Ak sa pokúsite cvičiť príliš veľa, môžete skončiť tak, že si sami uškodíte.
 

  Ak máte v pláne svadobný obrad alebo chcete, aby ste sa v lete zmestili do vašich plaviek z minulého leta, potom začnite s plánom na chudnutie skôr. Pretože vaše telo si potrebuje váhu aj zafixovať, vyvarujte sa chudnutiu až na poslednú chvíľu a skúste sa vyvarovať rýchlemu chudnutiu. Vaše telo vám poďakuje. Pretože, aj napriek tomu že chudnete vaše telo potrebuje z niečoho fungovať, takže potrebujete primať dostatok bielkovín, vitamínov a minerálov. A práve preto potrebujete jesť zdravé jedlo, ktoré ma malo kalórii a napriek tomu dostatok výživy.

    Bielkoviny
 Bielkoviny tvoria základ všetkých tkanív v ľudskom tele. Sú nevyhnutné pre prežitie – nachádzajú sa vo všetkých bunkách a v krvi.
Bielkoviny sa skladajú z aminokyselín. Ľudské telo si vie vyrobiť len niektoré aminokyseliny, ostatné musíme získať zo stravy. Tie sa volajú esenciálne aminokyseliny.


   Často budete počuť odporúčania, aby ste jedli kvalitné bielkoviny, alebo aby ste kombinovali živočíšne a rastlinné. Niektoré jedlá bielkoviny síce obsahujú, ale také, ktoré neobsahujú všetky aminokyseliny. Ak v strave chýba niektorá z aminokyselín, ktoré telo nevie vyrobiť, znemožní to správnu syntézu bielkovín. Práve preto je napríklad nebezpečné experimentovať s vegetariánstvom, ak neviete ako jedlá kombinovať tak, aby ste do tela dostali všetky esenciálne aminokyseliny.

  Pri dlhodobejšom nedostatku esenciálnych aminokyselín sa začínajú narušovať funkcie žliaz s vnútorným vylučovaním, telo slabne. Zastavuje sa rast a postupne sa naruší aj centrálny nervový systém.


   Množstvo bielkovín, aké by sme mali jesť, sa líši podľa veku aj podľa toho, či človek športuje, chudne, alebo sa stravuje normálne. Pri chudnutí v strave príjem bielkovín zvyšujeme v snahe čo najviac ochrániť svalovú hmotu. Aj v športe je príjem bielkovín vyšší. No neodporúča sa s príjmom bielkovín ísť do príliš vysokých čísiel. Nadbytočné bielkoviny sa v tele využiť nedajú a ukladajú sa vo forme tuku. Ak je bielkovín v strave priveľa, telo ich musí zbytočne veľa spracovať a to predstavuje zbytočnú záťaž, hlavne na ľadviny a pečeň.
Príjem bielkovín na osobu a deň by sa mal pohybovať zhruba na úrovni 1 a pol gramu na kilo hmotnosti. Nesmie klesnúť pod jeden gram. Nad dva gramy by ste bielkoviny mali prijímať len v prípade, že viete, prečo to robíte.

Počas chudnutia zvýšte príjem bielkovín zhruba na 100 až 140 gramov denne.